Followers

Friday, June 19, 2009

Kepentingan Mereka Hanya Untuk Dunia

Posted by Mohamad Mustakim Bin Sarmuji at Friday, June 19, 2009


" Dengarlah wahai sidang Jumaat sekalian, sesungguhnya kehidupan ini adalah untuk beribadah kepadaNya dan kuatlah iman kamu kepada Allah, nescaya itulah jalan yang paling terbaik bagi kamu sekalian," tegas imam khatib sebentar tadi di Masjid Suq Atiah.

" Sebenarnya bukan semua orang yang Muslim itu Mukmin akan tetapi semua orang Mukmin itu Muslim. Maka ramailah yang akan mengaku dia adalah seorang Mukmin yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat. Tetapi dia Muslim yang Munafiq menyambut dengan Kufur. Jaga-jagalah kamu dengan golongan ini. Mereka akan menggunakan segala kekuatan aqal untuk memusuhi Islam secara terangan atau sembunyi, " sambungnya lagi dengan ayat al-Quran dalam surah al-Baqarah ayat 8-10


وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَقُولُ ءَامَنَّا بِٱللَّهِ وَبِٱلۡيَوۡمِ ٱلۡأَخِرِ وَمَا هُم بِمُؤۡمِنِينَ (٨) يُخَـٰدِعُونَ ٱللَّهَ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَمَا يَخۡدَعُونَ إِلَّآ أَنفُسَهُمۡ وَمَا يَشۡعُرُونَ (٩) فِى قُلُوبِهِم مَّرَضٌ۬ فَزَادَهُمُ ٱللَّهُ مَرَضً۬ا‌ۖ وَلَهُمۡ عَذَابٌ أَلِيمُۢ بِمَا كَانُواْ يَكۡذِبُونَ

" dan di antara manusia ada yang berkata: Kami telah beriman kepada Allah dan Hari Kiamat sedang merka tidak beriman (8) Meraka hendak memperdayakan Allah dan orang yang beriman padahal mereka yang memperdayakan diri sendiri sedang mereka tidak mengetahui (9) dalam hati mereka ( orang munafiq itu) ada satu penyakit (syak dan dengki) maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka dan bagi merka azab yang pedih dengan sebab apa yang mereka dustakan (10)

KEPENTINGAN MEREKA HANYA UNTUK DUNIA

Orang Munafiq itu ada di mana-mana. Hasrat meraka hanya untuk melihat kesenangan di dunia dan meninggalkan akhirat. Mereka sanggup melakukan apa sahaja kejahatan dan kezaliman kepada manusia lebih-lebih lagi kepada pejuang-pejuang agama Allah.

Amalan ISA, rasuah, menipu, menzalimi, perempuan, wang dan pelbagai lagi menjadi sinonim bagi mereka. Bila dikatakan kepada mereka: kamu zalim, kamu kaki rasuah, kamu kaki perempuan, kaki gengster dan macam kedustaan dan penipuan. Mereka membalas: kami tidak melakukannya, tahan dia dalam ISA untuk menjaga keselamatan negera, ambil ini sebagai upahnya dan pelbagai lagi kejahatan.

Mereka ini tidak layak untuk membuat perjanjian. Mereka dustakan dan memungkirinya. Tali hayat mereka hanya menggunakan nama Islam untuk menyelamatkan kroni-kroni, anak isteri dan perut nafsu serakah. Sepatutnya apabila sudah ada yang terjatuh ke dalam lembah penghinaan, BERSIHkan diri, mePAStikan tidak bergulumang lagi dalam kancah kezaliman dan tegakkan KEADILAN selaras dengan tuntutan agama serta membantu RAKYAT. BArulah mereka boleh menjadi yang terbaik untuk sejagat dan DEMOKRATIKlah sistem negara tanpa ada tangan UBN yang sudah beruBaN.

Mereka ada peluang untuk kembali ke pangkuan jalan dan ingatlah Allah sentiasa bersama-sama orang yang ingin memperbaiki diri daripada melakukan amal kejahatan dan kenistaan sebelum datangnya ajal kematian.


وَلَن يُؤَخِّرَ ٱللَّهُ نَفۡسًا إِذَا جَآءَ أَجَلُهَا‌ۚ وَٱللَّهُ خَبِيرُۢ بِمَا تَعۡمَلُونَ


" Dan tidak sekali-kali Allah melewatkan ( ajal ) sesorang apabila telah sampainya ajalnya dan Allah sangat mengetahui dengan apa yang kamu kerjakan " al-Munafiqun 11.

2 comments on "Kepentingan Mereka Hanya Untuk Dunia"

Anonymous said...

ssmmgnya mreka mmg bgitu.mdah2n ada masa untk mreka brubah :)

Anonymous said...

biarkan mereka.biarlh diorg trbiar

Post a Comment

Ulama'

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

Tolabah

pmram PMRAM Hewi PMRAM MyMaqaz umi Pahang Perak Johor Terengganu Melaka Pulau Pinang Dumyat Mansourah Damanhur eKPKM Kedah Medic Permaya

Akhbar

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

Tv Online

tvkltan tvpas tvceramah RTM tv3 tv7 8TV tv9 tvseries
 

Mohamad Mustakim Bin Sarmuji Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez