Followers

Saturday, April 18, 2009

Manfaat Buku

Posted by Mohamad Mustakim Bin Sarmuji at Saturday, April 18, 2009



" Sebelum balik Malaysia nanti, anta kena siapkan paling kurang sebuah buku untuk rakyat Malaysia. Kalau mampu tambah lagi, buat untuk ringkasan madah paling susah untuk kuliah anta. Mungkin Balaghah ke? Apa sahaja boleh ".

Kalam tasyji' dari Ustaz Fairuz tetap saya ingat sampai sekarang. Beliau selalu memberikan banyak nasihat tentang penulisan dan penerbitan buku. Alhamdulillah, dia telah berjaya dengan mentahqiq buku hasil tulisan abangnya yang berjudul Silah Al-Mukmin ( Senjata Mukmin iaitu Doa ).

Azhariiun dan Buku

Saya sememamgnya telah mengetahui tentang ramai pelajar yang telah menghasilkan karya-karya yang berkualiti dan bermutu. Mantan PMRAM, Ustaz Hairul Nizam dengan hasil titik peluhnya, Nihayah As-Sul dan Presiden PMRAM, Ustaz Abdul Muiz dengan karyanya, Khilaf. Ramai sangat. Mereka aktif berpesatuan bahkan berjaya dalam menghasilkan sesuatu yang sangat bermakna.

Maka dengan ini, menjadi tanggungjawab Azhari dan Azhariah cuba sedaya upaya untuk menghasilkan walaupun sebuah buku yang nipis. Moga kita mampu memberi sumbangan kepada masyarakat khususnya di Malaysia dan umumnya di Mesir.

Ya Allah bantulah kami dengan Islam dan Engkaulah tempat kami bergantung. Amin.

0 comments on "Manfaat Buku"

Post a Comment

Ulama'

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

Tolabah

pmram PMRAM Hewi PMRAM MyMaqaz umi Pahang Perak Johor Terengganu Melaka Pulau Pinang Dumyat Mansourah Damanhur eKPKM Kedah Medic Permaya

Akhbar

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

Tv Online

tvkltan tvpas tvceramah RTM tv3 tv7 8TV tv9 tvseries
 

Mohamad Mustakim Bin Sarmuji Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez