Followers

Sunday, April 5, 2009

Selamat 'Bersengkang Mata'

Posted by Mohamad Mustakim Bin Sarmuji at Sunday, April 05, 2009

Saya adalah saya.Dulu, kini dan selamanya.Saya,hanya beberapa minggu lagi akan bermulalah peperiksaan semesta yang ke 6. Persediaan dalam menghadapinya sama seperti dengan persediaan 2 tahun lepas. Semua program dah ditamatkan. Usrah, program Q dan sebagainya juga baru sahaja ditangguh sehingga akhir bulan 6 ini.

Sahabat-sahabat.

Perjuangan menjawab soalan adalah sebahagian kecil dari rantai yang akan terus menguji kita sama ada kita mampu mengaplikasikan tumpuan,mengoreksikan kemampuan dan menjana thaqafah.

Berusahalah sedaya yang MAMPU. Kerana kita akan akan TAHU bila kita MAHU. Sejarah telah membuktikan ramai yang berjaya.


"Aku dah usaha bertubi-tubi, hubungan dengan-NYA dan sesama manusia juga aku pelihara tapi kenapa gagal yang aku hasilkan"


Itulah yang selalu kita dengar keluhan demi keluhan pelajar-pelajar.Ketahuilah apa sahaja yang kita usahakan itu TIDAK HILANG tapi ia KEKAL di sisiNYA.Betulkan NIAT dan tingkatkan USAHA serta DOA , maka insyaAllah pertolongan-NYA akan sampai.

وَٱلَّذِينَ جَـٰهَدُواْ فِينَا لَنَہۡدِيَنَّہُمۡ سُبُلَنَا‌ۚ وَإِنَّ ٱللَّهَ لَمَعَ ٱلۡمُحۡسِنِينَ

( Dan mereka yang berusaha pada jalan Kami, maka nescaya kami akan memberi petunjuk kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sesungguhnya Allah benar-benar bersama dengan orang-orang yang sentiasa perbaiki diri ) (Al-Ankabut 29:69)

0 comments on "Selamat 'Bersengkang Mata'"

Post a Comment

Ulama'

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

Tolabah

pmram PMRAM Hewi PMRAM MyMaqaz umi Pahang Perak Johor Terengganu Melaka Pulau Pinang Dumyat Mansourah Damanhur eKPKM Kedah Medic Permaya

Akhbar

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

Tv Online

tvkltan tvpas tvceramah RTM tv3 tv7 8TV tv9 tvseries
 

Mohamad Mustakim Bin Sarmuji Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez