Followers

Wednesday, April 21, 2010

Pembentangan Tesis Master Ustaz Zamzaini

Posted by Mohamad Mustakim Bin Sarmuji at Wednesday, April 21, 2010

            
Assalamualaikum. Semalam kami sekeluarga berkesempatan menyaksikan pembentangan tesis master Ustaz Zamzaini yang begitu mantap dan bertenaga di Cairo. Alhamdulillah segala perancangan berjalan dengan lancar. Tajuk tesisnya adalah Ahkam Hadithil 'Aadii Islami Dirasat Fiqhiyyah Muqaranah  ( hukum hakam kepada muallaf yang baru Islam dari sudut perbandingan fiqhiyyah ).


Munaqasyah ini berlangsung selama hampir 2 jam setengah. Hampir dalam 30 orang yang datang untuk memberikan sokongan kepada beliau lebih-lebih lagi dengan kedatangan Syeikhuna Ustaz Akli Ahmad, pelajar PhD Azhar dalam bidang Muamalat dan beberapa pelajar master yang lain.


Alhamdulillah, akhirnya berkat kegigihan Ustaz zamzaini dan segala penat lelah dalam penulisan tesisnya hampir setahun yang lepas telah berbaloi apabila 3 orang profesor doktor yang memunaqasyah telah mengumumkan natijah master beliau mendapat pangkat MUMTAZ. Alhamdulillah.Mudah-mudahan apa yang telah beliau usahakan selama ini akan diterima olehNYA dan hasil daripada kajian tersebut boleh dimanfaatkan oleh seluruh umat Islam umum dan khususnya kepada muallaf fi qulubihim. Amin Ya Rabb.


Dan tidak terlambat lagi untuk kami sekelaurga mengucapkan tahniah dan penghargaan kepada Ustaz Zamzaini. Semoga kejayaan beliau dapat menaikkan dan membakar semangat kami untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi dalam mengangkat martabat Islam di bumi Malaysia.

2 comments on "Pembentangan Tesis Master Ustaz Zamzaini"

Anonymous said...

Mabruk ust zamzaini...barakALLAH...

amirul on April 21, 2010 at 11:08 PM said...

-->> moga Allah menjadikan kami dikalangan mereka2 ini. Mabruk dan tahniah!

Post a Comment

Ulama'

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

Tolabah

pmram PMRAM Hewi PMRAM MyMaqaz umi Pahang Perak Johor Terengganu Melaka Pulau Pinang Dumyat Mansourah Damanhur eKPKM Kedah Medic Permaya

Akhbar

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

Tv Online

tvkltan tvpas tvceramah RTM tv3 tv7 8TV tv9 tvseries
 

Mohamad Mustakim Bin Sarmuji Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez