Followers

Sunday, April 12, 2009

Ayam Masak Lemak Cili Arab

Posted by Mohamad Mustakim Bin Sarmuji at Sunday, April 12, 2009
Align Center(Ayam masak lemak cili Arab. dihiasi dengan sambal belacan perahan limau nipis, udang goreng crispy...limited edision.hanya di rumah saya je )

Ini pula hidangan istimewa untuk tetamu kami seramai 12 orang.Semuanya adalah exco Dewan Perwakilan Mahasisiwa Zagazig (DPMZ) dan mantannya serta penasihat DPMZ. Mencari kedamaian di bumi Alexandria selepas berkhidmat siang dan malam untuk mahasiswa Azhari dan Tibbia'. Zaujah tersayang yang masakkan untuk mereka.



Saya, berbaju biru sebelah kanan. Dulu sebelum kahwin 55 kg. Sekarang, 65 kg. Biasalah hati tenang, jiwa terang.



Ini pula acara tanam menanam manusia. Sepatutnya tanam sayur ke? Tapi budak-budak suka main tanam-tanam. Nama pun budak-budak bujang. Bila lagi nak manfaatkan masa kebujangan mereka. Walaupun saya sudah berumahtangga, masa bersama kawan pun kena dibahagikan dengan bijaksini. Hanif dengan Mursyid dah macam anak penyu. ( Tasbih pada wajah syabahnya : keluarnya anak-anak penyu yang baru menetas. Musyabahnya : Hanif dan Mursyid. Musyabah bih: Anak-anak penyu. Adat tasybih : Dihazafkan. Bila adat tasybih dihazafkan jadilah tasybih muakad ).........penyu berkepala manusia?...Nauzubillah.


( Mustakim, Nasaruddin, Rusdi,Mursyid,Hidayat, Hanif, Zul, Lukman, Ucop, Nawi)

Gambar ini sangat menarik kan? Tetapi tarikhnya salah.Yang betul (10/4/2009).Gambar ini adalah ketika mandi laut Alexandria kawasan Mandarah. Penat betul main lari sampai, semua macam nak termuntah. Dah lah musim sejuk, tapi mandi pantai yang sejuk ni. Memang sejuk sampai ke tulung sulbi.


Ini pula zaujati. Takut kempunan tak dapat main. Bergambar pun jadilah labu. Anak gajah ini tidak sesuai bagi IBU MENGANDUNG. Sekarang, baby kami baru masuk bulan yang ke-4.



Malam itu juga, kami bersama-sama pergi ke Ma'murah. Biasalah semua macam baru sampai ke Alexandria. Jadi menjadi tanggungjawab kami membawa mereka bersiar. Ini gambar dengan zaujah. Main kereta langgar , dia hanya bergambar sahaja. Permainan ini tidak sesuai unntuk IBU MENGANDUNG.

Kesimpulannya, HARGAI DAN BERSYUKURLAH SEGALA NIKMAT KURNIAN ALLAH.

فَبِأَىِّ ءَالَآءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ١٣
( Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?) Ar-rahman 55:13

0 comments on "Ayam Masak Lemak Cili Arab"

Post a Comment

Ulama'

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

Tolabah

pmram PMRAM Hewi PMRAM MyMaqaz umi Pahang Perak Johor Terengganu Melaka Pulau Pinang Dumyat Mansourah Damanhur eKPKM Kedah Medic Permaya

Akhbar

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

Tv Online

tvkltan tvpas tvceramah RTM tv3 tv7 8TV tv9 tvseries
 

Mohamad Mustakim Bin Sarmuji Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez