Followers

Saturday, September 26, 2009

Penantian itu satu kesabaran

Posted by Mohamad Mustakim Bin Sarmuji at Saturday, September 26, 2009

Hari ini merupakan hari terakhir DUE bersalin zaujah saya. Sebagai seorang bakal bapa, penantian itu benar-benar menguji kesabaran. Hampir setipa hari kawan-kawan menelefon bertanyakan tentang kelahiran cahayamata kami yang pertama.

Saya dan zaujah ternanti-nanti juga dan tidak sabar untuk menyambut serta mendodoinya. Hampir setiap hari kami berpesan kepada baby kami supaya lahir segera dan sihat walfiat. Agaknya baby mengidam rendang dan pelbagai jamuan pada hari raya.

Tapi bukan setakat rendang, nasi impit, kuah kacang, kuih raya, nasi kerabu ( Us Zam masak sedap sangat malam semalam) , nasi Dagang ( Us Shamsudin dan Ahnaf),kuih lode dan keropok Ganu. Semuanya dah dimakan.

Apa-apa halpun, perancangan Allah itu lebih tepat dan sesuai dengan qodiah kami sebagai bakal Umi dan Abi. Ya Allah mudahkanlah segala urusan kami di dunia ini dan jadikanlah zuriat kami penyejuk mata kami.Amin.

3 comments on "Penantian itu satu kesabaran"

NurTaQwa88 on September 26, 2009 at 8:26 PM said...

Assalamualaikum..masyAllah..dh tarikh due umi rupanya..sy doakan semoga smuannya dipermudhkan..sampaikan salam pd umi ya..inshaAllah..semuanya slmt ..amin ya Allah..semoga kalian dikurniakan zuriat yg soleh penyejuk di mata dn penambah ceria rumah tangga..amin..

allahuyau'n..rabbuna yusahhil..aminn

Mohamad Mustakim Bin Sarmuji on September 27, 2009 at 9:35 PM said...

waalaikumslm. syukran byk2. sama2lah brdoa semoga Allah mudhkan sgala urusan kami d sini.

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on October 5, 2009 at 2:34 PM said...

salam..semoga selamat melahirkan..pape pon if due dia lewt 10 hari better jumpa jumpa Dr..bahaya tu..=)..salam ziarah ye..salam alaik..

Post a Comment

Ulama'

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

Tolabah

pmram PMRAM Hewi PMRAM MyMaqaz umi Pahang Perak Johor Terengganu Melaka Pulau Pinang Dumyat Mansourah Damanhur eKPKM Kedah Medic Permaya

Akhbar

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

Tv Online

tvkltan tvpas tvceramah RTM tv3 tv7 8TV tv9 tvseries
 

Mohamad Mustakim Bin Sarmuji Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez