Followers

Sunday, September 20, 2009

Selamat Hari Raya

Posted by Mohamad Mustakim Bin Sarmuji at Sunday, September 20, 2009



" Selamat hari raya, abang minta maaf banyak-banyak kesalahan abang pada sayang ", rintihanku selepas selesai menunaikan solat Isyak.

" Sayang pun nak minta maaf. Raya ni adalah raya yang pertama kita, kan abang. Doakan sama-sama anak kita lahir dengan selamat amin.", rintih isteri saya ketika bersalaman dengan saya.

" Mudah-mudahan Ramadhan kali ini yang terbaik untuk kita dan semoga Allah mengampunkan dosa kita semua dan akan tempatkan kita dari kalangan hamba-hambanya yang beriman", saya menjelaskan dengan baik.

Hari Raya Pertama di Perantauan

Tahun ini, kami sekeluarga menyambut hari raya di bumi Kinanah. Banyak kenangan yang manis sepanjang tahun ketiga pengajian kami yang berbaki setahun. Tahun depan, kami mesti balik ke Malaysia. Mudahan takdir Allah menentukan yang terbaik untuk kami.

Dan Syawal kali akan lebih bermakna sekali dengan ketibaan cahayamata kami yang pertama. Alhamdulillah. Kami berdoa semoga Allah memudahkan urusan kami di sini. Amin.

Kepada pengunjung blog ini, kami ingin mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin ke atas segala kesalahan kami dari hujung kaki hingga hujung rambut.

1 comments on "Selamat Hari Raya"

Anonymous said...

Selamat hari raya kepada sahabatku :)

Post a Comment

Ulama'

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

Tolabah

pmram PMRAM Hewi PMRAM MyMaqaz umi Pahang Perak Johor Terengganu Melaka Pulau Pinang Dumyat Mansourah Damanhur eKPKM Kedah Medic Permaya

Akhbar

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

Tv Online

tvkltan tvpas tvceramah RTM tv3 tv7 8TV tv9 tvseries
 

Mohamad Mustakim Bin Sarmuji Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez