Followers

Tuesday, October 13, 2009

Gagalkanlah Usaha SiPenghalang Jalan Allah

Posted by Mohamad Mustakim Bin Sarmuji at Tuesday, October 13, 2009


“al-Azhar terlalu sibuk dengan pelbagai urusan tambahan pula campur tangan kuasa luar yang tiada kaitan dengan al-Azhar menyebabkan al-Azhar tidak sempat untuk melaksanakan Majlis mulia sebegini.Apa-apa pun, Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) telah memulakan kembali sunnah mulia ini.Moga akan membuka mata al-Azhar untuk kembali melaksanakan Majlis sebegini kelak.”

kata-kata Syaikhuna al-Allamah Dr Jamal Faruq hafizahullah bilamana wakil PMRAM bertanyakan kepada beliau mengapakah al-Azhar sudah tidak menganjurkan lagi Majlis Sama’ Hadis sebegini? ( majlis pembacaan kutub sittah )

Saya Di Sini

Walaupun sekarang ini sedang bersibuk dengan menguruskan ibu dan anak yang masih berpantang, sejujur dalam hati ini ingin untuk mengikuti program pembacaan Kutubussittah oleh masyaikh Al-Azhar bawah PMRAM di Kaherah.

Rupanya saya dapat berita tentang usaha-usaha menggagalkan program itu. Berhujahlah dengan pelbagai alasan namun tujuan yang baik tidak menghalalkan cara. Tak kira siapa walaupun sudah bergelar sarjana dan PhD.

Mudah-mudahan SiPenghalang itu diberikan hidayat dan balik ke pangkal jalan dan sama-sama memberi sokongan menjayakan program ini.

ABU INSYIRAH
MANDARAH, ISKANDARIAH

0 comments on "Gagalkanlah Usaha SiPenghalang Jalan Allah"

Post a Comment

Ulama'

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

Tolabah

pmram PMRAM Hewi PMRAM MyMaqaz umi Pahang Perak Johor Terengganu Melaka Pulau Pinang Dumyat Mansourah Damanhur eKPKM Kedah Medic Permaya

Akhbar

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

Tv Online

tvkltan tvpas tvceramah RTM tv3 tv7 8TV tv9 tvseries
 

Mohamad Mustakim Bin Sarmuji Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez